5 stresszcsökkentő tipp “Nem bírom tovább!” esetére

admin Egyéb

Bár mi nők legendásan jók vagyunk, ha multitaskingról van szó – másként esélyünk se lenne koordinálni a család ügyeit, a munkát és minden egyebet, amit szükséges-, azért előbb-utóbb mi is elfáradunk a nagy odafigyelésben. A láthatatlan munka, a család-munka-magánélet egyensúlyának fenntartásával járó stressz, a társadalmi elvárások és előítéletek is nagyobb mértékben érintenek bennünket, mint életünk párját- már ha ez utóbbi férfi.

A hosszú ideje tartó home office munkavégzés pedig tovább bonyolítja a helyzetet, hiszen ugyanabban a lakásban éljünk meg az énidőnket -már ha van-, amelyikben az ügyfeleinkkel tárgyalunk és matek órát tartunk, ha úgy hozza a szükség. Azaz: velünk együtt nő a stressz és nincs hova menekülni előle.

5 stresszcsökkentő tipp, amit bármikor bevethetsz

Mivel az üvöltözés, a stresszevés vagy éppen a körömrágás nem jelentenek hatékony és egészséges megoldást a stresszkezelés problémáira, összegyűjtöttünk öt bármikor bevethető ötperces ötletet, ami segíthet. Nemcsak ilyen vészterhes időkben.

1.Képernyőmentesíts! Ha szükséged van egy szusszanásnyi időre, kapcsold le magad a netről! Nagyon sokan választják a Facebook-ot, vagy a YouTube-ot, ha néhány percre lazítanának, a pszichés hatás azonban a remélttel éppen ellentétes. Ha szeretnél egy kis nyugit, tedd le a telefont, zárd be a laptopot és bámulj ki a fejedből néhány percig, “céltalanul”! Figyeld meg az utcát, a levelek rezgését vagy csak bámuld a felhőket, ahogy kedved tartja.

2. Használd az érzékeidet! Egy stresszmentesítő citromfű vagy menta tea, aromaolajos párologtatás vagy diffúzor, esetleg egy illatgyertya segíthetnek abban, hogy ellazulj. Válassz nyugtató hatású levendulás, citromos vagy ylang ylang illatokat és élvezd, ahogy az aromák tehermentesítenek téged!

3. Lélegezz! Nyilván amúgy is ezt teszed, de sokat segít a megnyugvásban, ha öt percig magadra figyelve szívod be a levegőt. Ehhez nem kell mást tenned, mint elvonulni néhány percre- ideális esetben az erkélyre vagy a teraszra, kevésbé szerencsés esetben a fürdőszoba is megteszi- és egyszerűen csak “átlélegezni magad” egy másik idegállapotba.

Vegyél nagy levegőt négy másodpercen át, majd zárt ajkakkal tartsd bent hét másodpercig. Ezután lassan, elnyújtva, nagyjából nyolc másodperc alatt fújd ki. Ismételd meg a folyamatot négy alkalommal! Banális megoldásnak tűnhet, de tuti, hogy beválik. Haladók hasi légzés helyett mellkasba is lélegezhetnek! 
Fotó: Unsplash

4. Feszíts, oldj ki! Az izmok megfeszítésével, majd kioldásával járó gyakorlatok segítenek elűzni a testünket is szétfeszítő idegességet. Elsőre furcsának tűnhet a feladat és kell egy kis rutin a sikerhez, de nagyon egyszerű módon és gyorsan juthatsz el relaxált állapotba, ha kipróbálod.

Feküdj a földre, majd feszítsd meg minden izmodat annyira szorosan-erősen, amennyire csak képes vagy rá! Kislábujjtól a fejed búbjáig feszítsd meg magad, majd lassan számolj ötig. Ezután, mintha terhet dobnál le magadról, engedd ki az izmaidat! Ismételd meg a gyakorlatot további négy-öt alkalommal, majd folytasd a napod az eredetileg is tervezett mederben!

5. Mozdulj rá! A mozgáshiány a feszültség egyik gyakori oka, így ha ideges vagy, a legjobb, amit tehetsz magaddal az, ha néhány percnyi mozgást iktatsz a teendőid közé. Csinálhatsz néhány fekvőtámaszt, megtanulhatsz egy bármikor bevethető ötperces jóga gyakorlatsort vagy feltekerheted a hangerőt és a kedvenc számod bömböltetve ugrabugrálhatsz a gyerekekkel, ahogy tetszik.

A stressz bármennyire kellemetlen is, az életünk része. Nem kerülheted el, de hatékonyan szembenézhetsz vele! Az esti rutinodba illessz be olyan tevékenységeket- naplóírás, a jó dolgok végiggondolása vagy valamilyen alkotás-, melyek segítenek teljessé válni és kiegyensúlyozottnak érezni magad. Tudod, hogy van: ha anya jól van, a gyerekek is jól vannak. Így hát nem önzés az önmagadra fordított idő, hanem közérdek. Törődj magaddal és a környezeted is meghálálja!