Hogyan támogasd az immunrendszered?

Szokoli Bernadett Egyéb

Az ősz, a tél beköszöntével beköszöntek a baktériumok és a vírusok családunkba. Hogyan és mivel előzhetjük meg a légúti és fertőzéseket és a megfázást? Első sorban rétegesen kell öltözzünk, másod sorban vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag ételeket kell fogyasztanunk. Igyekezzünk minél kisebb hőfokon és minél rövidebb idő alatt elkészíteni a zöldségeket. A magas hőmérsékletű hőkezelés miatt csökken az ételek vitamin tartalma.  Immunrendszerünket C, D, E vitamin bevitellel támogathatjuk, valamint cinkkel.

Milyen ételeket fogyasszunk?

Fokhagyma – népi gyógyászatban már bevált, allicint tartalmaz, amely baktérium és vírusellenes hatású.
Citrus félék narancs, citrom, lime – magas a C-vitamin tartalmuk (forró italba adagolásnál csökken a C vitamin tartalom, ezért hagyni kell kb. 60 Celsius fokig hűlni)
Gyömbér- csökkenti a vérnyomást és koleszterint, jótékony hatású a gyomorpanaszok ellen
Káposzta – magas a C-vitamin tartalma, de bővelkedik B6, B12, K és D vitaminban is.
Magvak, mandula, tökmag, napraforgó mag ,dió- E,B,K és C vitaminban gazdagok, jótékony hatással vannak az immunrendszerünkre valamint serkentik az agyi működést.

 

 

Néhány vitaminban gazdag szuper recept a nap indításhoz:

Joghurtos-citromos ananász turmix
Hozzávalók 4 fős családnak:
– 1 friss ananász
– 6 dl natúr joghurt
– 1 kiskanál őrölt gyömbér (vagy reszelhetünk hozzá friss gyömbért is)
– 2 evőkanál méz
– 1 nagyobb citrom leve

Az apróra vágott ananászt citromlével, joghurttal simára turmixoljuk. Kevés gyömbérrel és a mézzel ízesítjük, majd hűtőben jól lehűthetjük, de azonnal fogyaszthatjuk is.

 

Zöld immunerősítő bomba
Hozzávalók 2 fő részére:
– 1 alma
– 1 kiwi
– 1 banán
– kb. 10 dkg zsenge spenót
– 2, 5 dl víz

A gyümölcsöket hámozzuk meg és kockázzuk fel. A spenótról távolítsuk el a szárat, vastagabb ereket, tegyük a turmixgépbe, adjuk hozzá a felkockázott gyümölcsöket és a vizet, majd mixeljük össze.

Immunerősítő turmix
Hozzávalók 1 fő részére:
 – 1 db banán
– 1 db citrom
– ízlés szerint gyömbér
– 2 db sárgarépa
– 3 ek méz
– ízlés szerint kis fahéj
– ízlés szerint víz
A hozzávalókat pucoljuk meg és vágjuk össze, rakjuk a turmixba, ha túl sűrű akkor rakhatunk hozzá vizet.

Ha szereted a gyümölcsöket, zöldségeket és természetes megoldásokat keresel, akkor ezek a turmixok nagyszerűek akár reggelire, akár tízóraira. Ha pedig még valóban védelmet is nyújtanak, az csak egy pulsz pont a javukra!